Fapte nu vorbe sau despre legea ogorului in management
Joi, 25 iunie 2015
Sa presupunem ca obiectivul meu si al echipei este sa aduc 20 de clienti noi pentru produsul X in urmatoarele 3 luni. Incep de azi si fac prima evaluare la 1 luna. Constat ca am adus 2 clienti noi. Ce-mi zice indicatorul? Sunt la 10% din rezultate in 33% din timpul alocat. Nasol nu? In ritmul asta ratez obiectivul.
Alt exemplu: Imi propun sa aloc cu 2 ore mai mult pe saptamana pentru proiectul meu de dezvoltare a oamenilor din departament. Incep de azi si fac prima evaluare dupa 1 luna. Constat ca am resusit sa am 2 discutii cu doi dintre ei si in 2 dintre saptamani nu am alocat timp deloc pentru asta. Sunt la 20% din cat mi-am propus lunar. Cam prost.
Alt exemplu: Incerc sa imi imbunatatesc relatia cu un coleg cu care nu lucram bine deloc. Mi-am propus un plan pe 6 pasi cu privire la el. Am incercat sa fac primii 2, omul n-a raspuns bine deloc. Relatia tot proasta e. Mai bine renunt, stiam ca nu o sa mearga.
Ce fac eu de fapt cand evaluez? Compar rezultatele din prima etapa cu rezultatele finale asteptate. Cu alte cuvinte daca am arat azi parcela, maine ma duc sa strang graul, pentru ca, nu-i asa, ar trebui deja sa vad rezultate! Legea ogorului pe care noi folosim de multi ani de zile in management si coaching ne spune ca orice proces presupune mai multe etape: arat, semanat, munca si ingrijire (+rabdare) si la final recolta.
