Strategia 2018. Intrebarile managerului la sfarsit de an.
Joi 05.10.2017
- Targetul de vanzari? Asa si-asa!
- Cadouri pentru clienti? Check!
- Planuri de microrevelion? Check!
- Strategia pe 2018? Mmm? What?
Hai sa vorbim despre strategie si lucrurile cu adevarat importante. Cum ne pregatim sa avem un an mai bun? Cum ne facem echipa mai responsabila? (capabila sa raspunda!) Cum stabilim directia? Si mai ales cum stam pe directie?
Cu cele mai simple cuvinte, managementul se face pe cicluri scurte: zi, saptamana si pe cicluri lungi: an. Ciclurile scurte ne pastreaza controlul asupra momentului prezent si asupra obiectivelor pe termen scurt. Ciclurile lungi ne gestioneaza obiectivele pe termen lung.
Cel mai simplu ciclu managerial este cel se sta pe 2 piloni care se repeta ritmic: planificare si control. Planificare, control. Planificare, control. Planificare, control…

Planificare 2018
Perioada noiembrie-decembrie a anului reprezinta intervalul in care facem analiza business-ului pe anul aproape scurs si construim planul pentru anul ce urmeaza.
Care este necesarul minim pentru a avea un start in forta din prima zi?
1. Lista cu obiectivele companiei. Noi toti trebuie sa le cunoastem.
2. Strategia de business. Ne folosim specialistii interni, externi, know-how-ul si gasim cea mai promitatoare abordare.
3. Planul de actiune. Fiecare stie ce are de facut. Nu doar azi sau pana la sfarsitul saptamananii. Pana la sfarsitul anului!
4. Bugetul estimat de venituri si cheltuieli. O sa ne raportam la el pe ciclurile scurte.
Matematica se aplica si in management: suma tuturor planurilor de actiune din firma este planul de actiune general al companiei. Suma obiectivelor tuturor oamenilor din firma este lista completa de obiective ale companiei. As simple as that!